EMOSJONELT LEDERSKAP - FREMTIDENS LEDER
Ledere med menneskekunnskap kan kommunisere og inspirere sine medarbeidere til lojalt å trekke i samme retning
Har du riktig verktøy i verktøykassen?
Lederens ansvar er å sørge for at alle trekker i samme retning, med samme positive følelse!
Når lederen kan identifisere hvilken negativ følelse som styrer en medarbeider i øyeblikket, kan en leder med kunnskap om følelser og emosjonell kommunikasjon kommunisere med medarbeideren
slik at han/hun kommer "ut av" den negative følelsen og blir positiv og løsningsorientert!
Teknologien har skapt mange nye muligheter for mennesker, bedrifter og organisasjoner. I kjølvannet av denne forandringen får lederen mange nye utfordringer. Dette krever en ny type ledere, - ledere som kan inspirere og kommunisere med sine medarbeidere til lojalt å trekke i samme retning.
I våre kurs setter vi fokus på mellommenneskelig kommunikasjon, holdninger, kunnskap, forståelse, innsikt og ferdigheter som er nødvendige for å utvikle og å lede medarbeidere mot bedriftens misjon, visjon, mål og verdier. En emosjonell leder må ha personlig følelsesmessig innsikt og en coachende væremåte. Å kunne kommunisere følelser blir helt nødvendig.
Den emosjonelle lederens 5 samtaler er:
Har du riktig verktøy i verktøykassen?
Lederens ansvar er å sørge for at alle trekker i samme retning, med samme positive følelse!
Når lederen kan identifisere hvilken negativ følelse som styrer en medarbeider i øyeblikket, kan en leder med kunnskap om følelser og emosjonell kommunikasjon kommunisere med medarbeideren
slik at han/hun kommer "ut av" den negative følelsen og blir positiv og løsningsorientert!
Teknologien har skapt mange nye muligheter for mennesker, bedrifter og organisasjoner. I kjølvannet av denne forandringen får lederen mange nye utfordringer. Dette krever en ny type ledere, - ledere som kan inspirere og kommunisere med sine medarbeidere til lojalt å trekke i samme retning.
I våre kurs setter vi fokus på mellommenneskelig kommunikasjon, holdninger, kunnskap, forståelse, innsikt og ferdigheter som er nødvendige for å utvikle og å lede medarbeidere mot bedriftens misjon, visjon, mål og verdier. En emosjonell leder må ha personlig følelsesmessig innsikt og en coachende væremåte. Å kunne kommunisere følelser blir helt nødvendig.
Den emosjonelle lederens 5 samtaler er:
- Den inspirerende
- Den coachende
- Den vanskelige
- Den empatiske
- Den utviklende