emosjonell kommunikasjon
Hvor ofte har du opplevd at andre mennesker sier noe som de egentlig ikke mener eller gjør? Hva med deg selv, dine ord og handlinger?
Med spisskompetansen Emosjonell Kommunikasjon møter du andre med forståelse av deres tanker og følelser i øyeblikket. Alt det et menneske sier og gjør ligger det en følelse bak. Denne følelsen kan enten være energigivende eller energitappende. Den energigivende er utgangspunktet for løsninger og muligheter, mens den energitappende skaper problemer og motstand. Du vil forstå at negative, vanskelige eller umulige medarbeidere egentlig ikke finnes. De er bare i en følelse som saboterer dem. Med denne kunnskapen vil du lære å kommunisere slik at du møter andre mennesker på den følelsen de er i øyeblikket. Slik kan et positivt og konstruktivt resultat skapes.
Du vil blant annet få kunnskap om teoretiske og praktiske ferdigheter til å kommunisere de 5 samtalene: den vanskelige, inspirerende, coachende, empatiske og utviklende. Du vil få kunnskap om egne følelser og ferdigheter som kan brukes som verktøy til å mestre vanskelige situasjoner og til å skape positive og konstruktive samtaler.
Teknologien har skapt mange nye muligheter for mennesker, bedrifter og organisasjoner. Den har også snudd opp ned på mange tidligere forestillinger, og behovet for medarbeidere som forstår at hurtige omstillinger er nødvendige for å overleve i fremtiden øker. Disse medarbeiderne er selvledende, villige til å tenke nytt, ta ansvar og våger å sprenge grenser.
Med spisskompetansen Emosjonell Kommunikasjon møter du andre med forståelse av deres tanker og følelser i øyeblikket. Alt det et menneske sier og gjør ligger det en følelse bak. Denne følelsen kan enten være energigivende eller energitappende. Den energigivende er utgangspunktet for løsninger og muligheter, mens den energitappende skaper problemer og motstand. Du vil forstå at negative, vanskelige eller umulige medarbeidere egentlig ikke finnes. De er bare i en følelse som saboterer dem. Med denne kunnskapen vil du lære å kommunisere slik at du møter andre mennesker på den følelsen de er i øyeblikket. Slik kan et positivt og konstruktivt resultat skapes.
Du vil blant annet få kunnskap om teoretiske og praktiske ferdigheter til å kommunisere de 5 samtalene: den vanskelige, inspirerende, coachende, empatiske og utviklende. Du vil få kunnskap om egne følelser og ferdigheter som kan brukes som verktøy til å mestre vanskelige situasjoner og til å skape positive og konstruktive samtaler.
Teknologien har skapt mange nye muligheter for mennesker, bedrifter og organisasjoner. Den har også snudd opp ned på mange tidligere forestillinger, og behovet for medarbeidere som forstår at hurtige omstillinger er nødvendige for å overleve i fremtiden øker. Disse medarbeiderne er selvledende, villige til å tenke nytt, ta ansvar og våger å sprenge grenser.
Kunnskap om Emosjonell Kommunikasjon gir innsikt i metoder til å bidra til å redusere antall sykmeldinger, øke trygghet og trivsel i hverdagen.